GROBNIK - RIJEKA (CRO)

Hodnotenie 

RIJEKA

300,00 €
S DPH 1-2 dni
Množstvo
Skladom

 

Doprava a dodanie tovaru

 

Reklamačný poriadok

Popis

Ponúkame okruhové jazdenie na bývalom MotoGP okruhu (vtedy nazývaného Majstrovstvá sveta cestných motocyklov 500ccm). V cene je zahrnuté štartovné na dva dni (za tretí deň príplatok +100€).

1.deň: 6x tréning po 20min

2.deň: 3x kvalifikácia 20min, warm-up 20min a pretek (SBK A, SSP A, NOVICE SBK+SSP).

Transponder nie je zahrnutý v cene (15€/deň).

V prípade záujmu možnosť jazdy s inštruktorom, ten bude pridelený podľa výkonnostnej triedy. Najrýchlejším jazdcom sa bude venovať Miro Laki Sloboda (prvý slovenský účastník ne pretekoch TT Isle of Man). 

Možnosť požičať motorku nastavenú priamo na konkrétneho jazdca podľa požiadaviek + komplet vybavenie na trať. Všetko je otázkou individuálnej dohody podľa potreby a nie je to zahrnuté v cene.

Info o okruhu:

Všetci, ktorí hľadajú vzrušenie a adrenalínové dobrodružstvo, je okruh Grobnik tým pravým miestom. Športové športy v regióne Kvarner majú dlhú tradíciu, bohatú a slávnu históriu siahajúcu až do začiatku minulého storočia a udalosti na okruhu Grobnik sa začali v roku 1978.

Fanúšikovia závodných športov budú nadšení mnohými národnými a medzinárodnými pretekmi motocyklov, ktoré ponúka okruh Grobnik. Profesionálne tímy z Chorvátska, ale aj z celej Európy prichádzajú do okruhu Grobnik Circuit na tréningové, testovacie a samozrejme pretekárske účely.

Hneď na chorvátskom pobreží v horách nad mestom Rijeka sa nachádza Automotodrom Grobnik, ktorý bol domovom hviezd motocyklového sveta, ale v súčasnosti už skôr zabudol na medzinárodné preteky. Je rýchly a plynulý a zostáva jediným okruhom akreditovaným v FIA a FIM v Chorvátsku.

Kým pretekanie v oblasti Kvarnera má dlhú tradíciu, rozhodnutie FIM bolo, že pôvodný okruh v meste Opatija bol jednoducho príliš nebezpečný. Úmrtia Uricha Grafa a Giovanniho Ziggiotta plus 19 ďalších zranení jazdcov v roku 1977 ukázali, že posledný a nasledujúci závod boli v nasledujúcom roku úplne vylúčené z majstrovstiev sveta kvôli nebezpečnosti trate. Rozhodnutie znelo: ak sa bude konať Juhoslovanská veľká cena, bude potrebný nový moderný okruh.

Miestny motorový klub v priebehu iba dvoch mesiacov koncom jari / začiatkom leta 1978 vybudoval okruh. Rýchlemu tempu výstavby pomohlo použitie väzňov a armády, ktorá bola zodpovedná za položenie povrchu trate. Najmä použitý asfalt mal extrémne vysokú priľnavosť - najmä za mokra - a preukázal sa tiež veľmi dlhou životnosťou.

Napriek mnohým pochybnostiam bol okruh v skutočnosti pripravený včas na usporiadanie Veľkej ceny 17. septembra do posledného závodu sezóny - avšak bez účasti na triede 500 ccm (dnešná úroveň MotoGP). Austrálsky Gregg Hansford sa tešil najväčšiemu úspechu na inauguračnej udalosti, keď v kategórii 350 ccm získal pole position a víťazstvo, po ktorom nasledovalo víťazstvo 250 ccm. V triede 125 ccm zvíťazil Ángel Nieto, zatiaľ čo Ricardo Tormo absolvoval cieľovú čiaru ako prvý v 50 ccm. Všetci hovorili, že to bola mimoriadne úspešná prvá udalosť.

Napriek modernejšiemu prostrediu bez zjavných nebezpečenstiev spôsobených lampami, pouličnými značkami, horskými stenami a priezračnými kvapkami, ktoré charakterizovali okruh Opatija, bezpečnosť v Rijeke vždy zostala určitým problémom. V roku 1981, nový okruh utrpel svoju prvú smrteľnú nehodu na svetovom šampionáte, keď Michel Rougerie padol počas druhého kola pretekov 350 ccm. Zdvihol sa zo zeme, ale pri pokuse o odchod z dráhy ho zasiahol jeho súper Roger Sibille v plnej rýchlosti. Rougerie okamžite zomrel na strašné zranenia hrudníka.

O dva roky neskôr Rolf Rüttimann havaroval rýchlosťou približne 160 km / h v ľavej zákrute pred pitlane v 23. kole pretekov 125 ccm. Jeho prilba zasiahla ochrannú stenu a spôsobila zranenia, ktorým podľahol o niekoľko dní neskôr.

Preteky Grand Prix pokračovali v priebehu osemdesiatych rokov, anglicky hovoriaci jazdci dominovali udalostiam s objemom 500 ccm, ktoré boli zahrnuté v roku 1979 a od roku 1981. Freddie Spencer, Wayne Gardner a Eddie Lawson získali dve výhry, zatiaľ čo Kenny Roberts, Randy Mamola, Kevin Schwantz a Wayne Rainey zvíťazili v singletonových víťazstvách. 

V roku 1990 boli najväčšou príčinou problémov počas stretnutia Grand Prix rasové problémy a lekárska starostlivosť. V kvalifikácii Christian Sarron bol diskvalifikovaný traťovými komisármi za tvrdý manéver na trati na jazdca inej rasy, čo prinieslo sťažnosti jazdcov, že závodná organizácia bola neprofesionálna.

Situácia sa zhoršila len vtedy, keď sa nasledujúce dni rozbehli samotné preteky. Prvý závod s objemom 125 ccm bol označený červenou kolíziou po zrážke v prvom rohu, pravdepodobne spôsobenej praktikovaním vkladania balíkov slamy do vnútra rohu, aby sa označil východ z pitlane a obmedzili jazdci, ktorí skracujú krivku. Jeden jazdec ich zastrihol a spôsobil domino efekt za nimi, pričom stroje a jazdci lietali divoko vzduchom. Rovnaký problém spôsobil v predchádzajúcom mesiaci podobné hromadenie v pretekoch Majstrovstiev sveta v side-cars, počas ktorých bol Eros Manferdini zabitý po zasiahnutí Reinholdom Rothom a šesť ďalších jazdcov bolo vážne zranených.

Trieda 125 ccm sa zastavila, zatiaľ čo trosky vyčistili. Organizátori pretekov urobili cestu pre triedu 500 ccm. Najvyššia trieda mala relatívne kľudný závod, s výnimkou škaredého incidentu, keď Sito Pons pri výjazde z pravej strany prišiel o prednú časť svojej Hondy a Pierfrancesco Chili zasiahol padlého jazdca, ktorého vyhodilo do vzduchu. Obidvaja jazdci utrpeli zranenia, ktoré ich priviedli k absencii na niekoľkých pretekoch. Zatiaľ čo príliš rýchly spôsob, ktorým bol Pons vyradený z trate, zjavne bez ohľadu na stav svojich zranení, vyvolal veľkú kritiku.

Oveľa horšie však mali preteky 250ccm. Dážď začal padať dve kolá od konca a bol tu všeobecný chaos, či bola trať označená červenou značkou alebo nie. Niektorí jazdci vrátane posledného umiestnenia Darrena Milnera tomu uverili a začali sa vracať späť do boxov, zatiaľ čo tí na čele závodu pokračovali ďalej. Katastrofa bola jasná, keď Milner, ktorý vyšiel z rýchleho výjazdu, bol rozbitý rýchlym tempom nepozorným Reinholdom Rothom, pričom Alex Criville sa tiež vyhýbal vo vysokej rýchlosti.

Detaily produktu
Recenzie

Na tento produkt momentálne nie je pridaná žiadna recenzia.

Napíšte svoju recenziu

RST TRACTECH EVO CE / GLO 2579 WHITE

GROBNIK - RIJEKA (CRO)

RIJEKA

Napíšte svoju recenziu
5 ďalších produktov v rovnakej kategórii:

Sledujte nás na Facebooku